Jak szybko ludzki mózg przetwarza obrazy?

dane naukowe

Mrugnięcie okiem trwa  300-400 ms  (~ ⅓ sekundy). W poniższym filmie każdy obraz pokazuje się przez ten czas.

Reagujemy na dane wizualne i przetwarzamy je lepiej niż jakikolwiek inny rodzaj informacji.

Ludzki mózg przetwarza obrazy 60 000 razy szybciej niż tekst.

90%  informacji przekazywanych do mózgu ma charakter wizualny.

Zespół neurobiologów z MIT odkrył, że ludzki mózg może przetwarzać całe obrazy, które widzi oko, przez zaledwie 13 milisekund czyli 0,013 sekundy.

Oznacza to, że robi to 30 x szybciej niż trwa 1 mrugnięcie okiem!

Lepiej zapamiętywane są informacje połączone z emocjami.

Takie emocje mogą być wywoływane poprzez oglądanie filmów dzięki m.in. kolorom, obrazom, muzyce.

Osoby podążające za wskazówkami z tekstem i ilustracjami radzą sobie o 323% lepiej niż osoby podążające za wskazówkami bez ilustracji

tekst
tekst z obrazem

Figura przedstawiona w dwóch formach:

Opis

Okrąg to zbiór wszystkich punktów na płaszczyźnie, których odległość od ustalonego punktu (zwanego środkiem okręgu) jest równa zadanej odległości.

Grafika

Szacuje się, że do 2022 r. 82% globalnego ruchu internetowego będzie pochodzić z przesyłania strumieniowego i pobrań wideo.

0%

Jaka jest najlepsza długość filmu?

badania i analizy

Średnie zaangażowanie a czas trwania filmu

Średni procent obejrzanego filmu w zależności od czasu jego trwania

Na podstawie analizy 564 710 materiałów wideo i ponad 1,3 miliarda odtworzeń w internecie.

Największe zaangażowanie wzbudzają filmy trwające ≤ 2 minuty.

Po tym czasie następuje znaczny spadek zainteresowania odbiorcy.

Ile powinien trwać film publikowany w mediach społecznościowych?

Odsetek osób, które oglądały filmy, aby dowiedzieć się więcej o produkcie lub usłudze.

Preferencje dotyczące sposobu oglądania filmów na urządzeniach mobilnych

poziomo
0%
pionowo
0%

Zdecydowana większość ludzi woli oglądać filmy bez dźwięku. Dlatego skuteczny film to taki, który jest tworzony jak kiedyś nieme kino.

Właśnie dlatego większość materiałów wideo zawiera (oprócz obrazów) tekst oraz napisy dając większą szansę na utrzymanie widza do końca.